Verkkokaupan sopimusehdot

1.9.2018

1. YLEISTÄ

Nämä sopimusehdot koskevat Sisustuskuu verkkokauppaa, jonka toiminnasta vastaa Sisustuskuu Oy, Kivipelto 4 c 3, 40520 Jyväskylä (varasto), Y-tunnus: 2925178-6.

Käyttämällä Sisustuskuu-verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

Sisustuskuu ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa saattaa esiintyä katkoja esim. laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. Sisustuskuu ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Sisustuskuulla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen lähettämistä.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä. Säilytä kirjautumiseen tarvittavat asiakastunnukset huolellisesti siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Sinulla voi olla ainoastaan yhdet tunnukset. Sisustuskuu ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

Henkilötietosi tallennetaan Sisustuskuun ylläpitämään asiakasrekisteriin.  Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja käytöstä voit lukea Asiakasrekisteriselosteesta sekä kohdasta Tietoturva.

 

SISUSTUSKUU-VERKKOKAUPAN IMMATERIAALIOIKEUDET

Verkkokaupan sisältö (mukaan lukien kuvat, tekstit, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot) on Sisustuskuun ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

 

TURVALLINEN OSTAMINEN JA KÄVIJÄSEURANTA VERKKOKAUPASSA

 

Haluamme, että verkkokaupasta ostaminen on mahdollisimman turvallista. Verkkokaupassa kerättävät asiakastiedot (tilaushetkellä tai rekisteröidyttäessä) siirtyvät Sisustuskuun käyttöön suojatussa verkkoyhteydessä (SSL-salaus).

 

EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ

Sisustuskuun verkkokaupassa käytetään evästeitä (myös ns. Cookie). Eväste on pieni verkkokauppa-asioinnin yhteydessä internet-selaimeen tallennettava tekstitiedosto, joka mahdollistaa verkkokaupan sivuilla vierailevien kävijöiden seurannan.

Evästeiden käyttö helpottaa yleisesti verkkokauppa-asioimista ja esimerkiksi kirjautumista sisään verkkokauppaan. Tämän lisäksi evästeiden käyttö mahdollistaa erilaisen yhdistelmätiedon laatimisen verkkokaupan asiakkaista.

Evästeiden avulla kerättävä tieto on anonyymiä, mutta tietoa on mahdollista liittää käyttäjältä saatuihin henkilötietoihin ja käyttää kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Kohdennettu mainonta tarkoittaa esimerkiksi, että saatat nähdä äskettäin Sisustuskuun verkkokaupassa katselemiasi tuotteita tai niihin liittyviä muita tuotteita mainoksissa myös muilla verkkosivustoilla.

Evästeiden käyttö on turvallista, ja ne eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Evästeiden käytön voi niin halutessaan kytkeä pois internet-selaimen asetuksista. Evästeiden poiskytkeminen saattaa kuitenkin vaikuttaa verkkokaupan asianmukaiseen toimintaan. Suosittelemme aina evästeiden käyttöä verkkokaupassa parhaan verkkokauppaelämyksen vuoksi.

Sivusto hyödyntää Google Analyticsia, joka on Google Inc:n analysointityökalu. Google Analytics käyttää tekstitiedoston muodossa olevia evästeitä parantaakseen Stockmann.com-sivuston käytön analysointia. Google lähettää ja tallentaa evästeillä tuotettua tietoa verkkosivuston käytöstäsi, mukaanlukien IP-osoitteesi, palvelimilleen eri maihin. Tietoja saatetaan käsitellä eri maassa, kuin missä itse asut. Tietoja käytetään käyttäjän asioinnin analysoimiseen, raporttien laatimiseen sivustolla tapahtuneista aktiviteetetista, sekä sellaisten palvelujen tarjoamiseen, jotka liittyvät sivuston ja internetin käyttöön.

Google voi myös välittää tietoja kolmansille osapuolille, jos lainsäädäntö edellyttää sitä tai jos kolmas osapuoli käsittelee tietoja Googlen puolesta. IP-osoitettasi ei yhdistetä muihin tietoihin, joita Googlella voi olla sinusta. Voit kieltäytyä evästeiden käytöstä estämällä niiden käytön selainasetuksissasi. Huomioi, että osa sivujen ominaisuuksista ei välttämättä toimi, jos evästeet on estetty.

Käyttämällä tätä verkkosivua hyväksyt, että Google käsittelee tietojasi tällä sivulla esitetyllä tavalla ja Googlen tietosuojakäytäntöjen mukaisesti.
Näin Google käyttää kerättyjä tietoja »

 

2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

Voit tilata tuotteita joko rekisteröidyttyäsi verkkokaupan asiakkaaksi tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Sinun tulee antaa rekisteröitymisen ja/tai tilauksen yhteydessä vähintään kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

Voit tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätöksen 14 päivän aikana (kuluttajansuojalain tarkoittama peruuttamisoikeus). Sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen. Alkuperäisessä myyntipakkauksessa ei saa olla vaurioita ja sen tulee olla siisti.

Hyväksyt tilauksen painamalla Lähetä tilaus -painiketta. Tämän jälkeen tilausta ei voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Lähetämme sinulle tilauksesta sähköisen vastaanottokuittauksen, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Tilauksen vastaanottokuittaus on hyvä säilyttää mahdollista myöhempää tarvetta varten.

 

 

MAKSAMINEN

Sisustuskuun maksupalvelun tarjoaa Checkout Finland. Lue Checkout -palvelun maksuehdot tästä. 

 

ETU- JA ALENNUSKOODIT

Etu- ja alennuskoodit ja -kupongit (jäljempänä ”etukoodit”) ovat kertakäyttöisiä.  Etukoodi ei ole voimassa enää uuden tilauksen yhteydessä, vaikka alkuperäinen tilaus peruutettaisiin tai siitä palautettaisiin tuotteita. Etukoodeja ei voi yhdistää, ja yhtä tilausta kohden voi lunastaa vain yhden etukoodin. Etukoodeihin voi liittyä erilaisia rajoituksia, kuten voimassaolon rajoituksia tai niiden soveltumista vain tiettyihin tuotteisiin tai tuotealueisiin. Voit lunastaa etukoodin vain ennen tilauksen lähettämistä; etukoodia ei hyvitetä tilauksesta jälkikäteen.

 

TILAUSRAJOITUKSET

Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla.

 

OIKEUS EVÄTÄ TILAUS

Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, Sisustuskuu on sinuun yhteydessä. Tarvittaessa Sisustuskuulla on oikeus perua kauppa. Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Sisustuskuulla oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. Sisustuskuu on sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa. Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.

 

TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

Tilatut tuotteet toimitetaan valitsemaasi toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksena ilmoitettuun osoitteeseen.

 

Toimitustavat ja -kulut »

Toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä.

Sisustuskuun verkkokauppa toimittaa tuotteita toistaiseksi vain Suomeen.

 

TUOTTEEN TOIMITTAMINEN

Tilauksen lähettämisen jälkeen tilaus siirtyy käsiteltäväksi. Kun tuotetta löytyy varastosta, on arvioitu toimitusaika 2–5 arkipäivää. Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Poikkeuksia ovat isot kotiin kuljetettavat tuotteet (yli 35 kg), jotka kuljetetaan omina lähetyksinään. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme tuotteen jälkitoimituksena. Näet tiedon tuotteen arvioidusta toimitusajankohdasta myös verkkokaupan tuotesivulla.

Alennusmyyntiaikana verkkokauppatilausten toimitusaika on noin 7 arkipäivää.

Toimitamme tilauksen valitsemallasi toimitustavalla. Olemme yhteydessä sinuun, kun tilaus on noudettavissa tai kotiinkuljetuksen ajankohta sovittavissa.

Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.

 

3. PALAUTUS

Sisutuskuulle on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätös (kuluttajansuojalain tarkoittama peruuttamisoikeus). Ilmoitus palautuksesta eli peruuttamisoikeuden käyttämisestä on tehtävä Sisustuskuulle 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Palautathan tuotteen viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, tee palautus alla olevien ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus.

Noudatathan näitä ohjeita tuotteen palautuksen yhteydessä:

– Palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta tulee käsitellä huolellisesti. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon saakka. Palautuksen tulee sisältää tuotteen kaikki osat mukaan lukien käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit. Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia.  Palautettavien elintarvikkeiden tulee olla avaamattomissa alkuperäispakkauksissa.

– Täytä palautettavasta tuotteesta palautusilmoitus. Voit käyttää joko Sisustuskuun omaa palautusilmoitusta tai EU:n kuluttajaoikeusdirektiivin mukaista peruuttamislomaketta. Palautusilmoitus liitetään palautettavan tuotteen mukaan pakettiin. Mahdollista rahapalautusta varten on tärkeää, että ilmoitat pankkitilinumerosi.

– Mikäli olet vastaanottanut viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, Sisustuskuu vastaa uuden vastaavan tuotteen lähetyskuluista ja vanhan tuotteen palautuskuluista.

– Palautus- ja tilauksen peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan toiveidesi mukaisesti. Poikkeavasta palautusoikeudesta on maininta tuotetekstissä.

– Tuotteita, joiden sinetti on avattu, ei voi palauttaa. Palautettavien elintarvikkeiden tulee olla avaamattomissa alkuperäispakkauksissa. Myöskään hygieniatuotteita ei voi palauttaa, joita ovat esimerkiksi vuodevaatteet.

– Palautuskustannuksista vastaa asiakas ja palautuksen voi tehdä asiakkaan parhaaksi näkemällä toimitusmuodolla.

Kuluttajansuojalain mukaisesti tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin asiakaspalautus. Mikäli asiakas haluaa peruuttaa tilauken sen jälkeen kun se on lähetetty, tulee lähetys noutaa postista ja palauttaa se takaisin omakustanteisesti. Veloitamme noutamatta jätetyistä ja verkkokaupalle takaisin palautuvista lähetyksistä 15 euroa, joka peritään jälkikäteen asiakkaalta. Noutamatta jätetyn tilauksen uudelleen toimituksesta veloitetaan lisäksi erikseen uusi postimaksu.

 

PALAUTUS

PALAUTUSOSOITE: Sisustuskuu Oy, Kivipelto 4 c 3, 40520 Jyväskylä.
Palauttamisen kustannuksista vastaa asiakas. Palautuksesta ei tarvitse ilmoittaa Sisustuskuulle etukäteen. Suosittelemme, että pyydät tositteen palautuslähetyksestä.

 

MAKSUSUORITUKSEN PALAUTTAMINEN

Sisustuskuu palauttaa maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa palautus-/peruuttamisilmoituksen saatuaan edellyttäen, että palautus on vastaanotettu, tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme myös tilauksen toimitusmaksun. Emme palauta kotiinkuljetuksesta perittyä lisämaksua. Maksukorttiveloitukset palautamme samalle kortille, jolla maksu on suoritettu. Jos olet maksanut tilauksesi verkkomaksuna tai laskulla, on tilinumeron ilmoittaminen palautuksen yhteydessä tärkeää, jotta Sisustuskuu voi palauttaa rahat pankkitilillesi.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja haluat palauttaa osan tuotteista, voit vähentää palautettavien tuotteiden hinnan lähetystä koskevan laskun loppusummasta. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista, sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut. Mikäli haluat palauttaa koko lähetyksen, voit hävittää tilaukseen liittyvän laskun.

Jos olet valinnut maksutavaksi erämaksun ja palautat osan vastaanottamistasi tuotteista, sinun tulee maksaa saamasi laskun ensimmäinen erä.

 

TAKUU JA MYYJÄN VIRHEVASTUU

Mikäli tuotteeseen liittyy valmistajan antama takuu, siitä ilmoitetaan tuotetiedoissa. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Tilauksen mukana tullut lähetysluettelo toimii takuutodistuksena. Takuuseen sovelletaan tuotteen mukana tulleita takuuehtoja, joihin saattaa sisältyä rajoituksia.

Takuuaikana Sisustuskuu voi vapautua takuuajan vastuusta, mikäli se osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta. Mikäli tuotteen virhe on aiheutunut edellä mainitusta seikasta tai ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan, Sisustuskuulla on oikeus veloittaa sinulta huollon tarkistusmaksu.

Asiakkaan tulee ilmoittaa Sisustuskuulle tuotteen virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsit virheen. Virheilmoituksen voi tehdä kuitenkin aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen [email protected] tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Tutustu huolellisesti kynttilöiden poltto-ohjeisiin »

 

ASIAKASVIESTINTÄ

Sisustuskuu lähettää rekisteröityneille asiakkailleen sekä markkinointiviestejä että asiakaspalveluviestejä sähköpostiin. Sähköistä suoramarkkinointia lähetetään vain asiakkaille, jotka ovat sen etukäteen nimenomaisesti hyväksyneet. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen Sisustuskuun-verkkokaupasta. Asiakaspalveluun ja tilauksiin liittyviä sähköisiä viestejä lähetetään myös siinä tapauksessa, että et ole erikseen sallinut sähköistä suoramarkkinointia. Hyväksymällä verkkokaupan sopimusehdot ja tilaamalla verkkokaupasta hyväksyt asiakaspalveluviestien lähettämisen.

Rekisteröityneenä asiakkaanamme voit hallinnoida markkinointiviesteihin liittyviä lupia ja kieltoja verkkokaupan Omat tiedot -sivuilla.  Voit ilmoittaa markkinoinnin luvista ja kielloista myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

 

MUUT EHDOT

Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Sisustuskuun välillä sovelletaan Suomen lakia.

 

ERIMIELISYYSTILANTEET

Sisustuskuu vastaa tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Sisustuskuun sähköpostiosoitteesta, joka on [email protected]

Kuluttajaneuvonnan sivuille »

Kuluttajariitalautakunnan sivuille »

ODR-foorumin sivuille »

SELVÄT HINTAVIRHEET

Sisustuskuu pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

 

YLIVOIMAINEN ESTE

Sisustuskuu ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä Sisustuskuulla että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.